De eerste dagen! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lieke Delft - WaarBenJij.nu De eerste dagen! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lieke Delft - WaarBenJij.nu

De eerste dagen!

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

11 April 2015 | Indonesië, Batavia

Nou, zoals jullie allemaal wel weten zijn we heel aangekomen na een prima vlucht. We zijn opgehaald door Gerda (de nicht van Harry, een collega op mijn laatste werkplek van mijn beschouwende co-schap). Zij kwam met dochter, kleindochter en schoonzoon naar het vliegveld om ons te halen (lief!). En we zijn dan ook met hen meteen langs de weg saté gaan eten. Heerlijk.
De volgende dag hebben we onze buurt verkend en de universiteit bezocht waar ons co-schap via geregeld is (ook meteen 'doktersjassen' gekocht). De dag daarna wilden we shoppen in het Plaza Indonesia, maar dure winkels! Dus weinig gekocht. In ons huis (Shraya Residence) ontmoetten we nog twee co's die hier al een maand zijn en waarmee we meteen uit eten zijn geweest.
Vandaag hebben we eindelijk lekker de toerist uitgehangen. Kota is de 'oude stad' in Jakarta tegen de haven aan waar je nog veel ziet van de tijd dat de Nederlanders hier de baas waren. Dat betekent Nederlandse gebouwen en een Nederlandse brug (zo eentje als in Heusden!). Zodra we uit de taxi stapten werden we belaagd door schoolkinderen die ons wilden interviewen en met ons op de foto wilden. Eerst erg grappig en best wel lief, maar na vijf interviews werd het wat minder en zijn we naar café Batavia gevlucht.
De stad zelf is niet mooi, érg druk, enorm veel verkeer, de weg oversteken is een hele uitdaging en al dat verkeer zorgt voor enorm veel smog. Niet heel gezond. De mensen zelf zijn echter wel erg aardig en behulpzaam. Niet veel mensen kunnen Engels, maar met handen en voeten en wat losse woorden bahasa Indonesia komen we er toch wel. Maandag gaan we naar Yogjakarta met de trein (tickets zijn geboekt en uitgeprint met wat hulp van aardige Indonesiërs in een enorm chique hotel).
Ik ga ook proberen wat foto's toe te voegen voor een eerste indruk van de stad.

• 11 April 2015 - 13:57

Jolanda:

Ha Lieke,

Leuk hoor die foto's bij je verhaal!
    Eten ziet er ook smakelijk uit. mmmmm
    veel plezier!

xxx m

• 11 April 2015 - 17:12

Laura:

Hi Lieke!

Goed om te horen dat je fijn ontvangen bent! Rendang is ook een gerecht om te proberen! Enjoy!

Liefs Laura

• 11 April 2015 - 17:43

Jolanda:

Ha Lieke en Misha, Het ziet er allemaal goed uit, mooie foto"s! Geniet van jullie treinreis maandag!

Liefs Jolanda

• 12 April 2015 - 17:36

Willy:

Hoi Lieke,
    Fijn dat alles zo soepel verloopt. Je moet echt een beetje kleur krijgen om een beetje in de omgeving te passen (-:. Veel plezier in je vrije tijd en ook veel werkplezier als je straks gaat beginnen!
    Groet,
    Willy